3 fitnesstips die werken

Fitnessen is erg leuk maar kan soms ook frustraties oproepen. Zeker wanneer je niet het resultaat ziet wat je van te voren wel had verwacht. Als dit het geval is bij jou is het zeer waardevol om even deze drie fitness tips door te nemen. Deze tips zorgen er voor dat je wel het resultaat gaat behalen wat je altijd al had gehoopt. Neem ze even goed door en breng ze daarna toe in de praktijk. Dit zorgt ervoor dat je het lichaam krijgt waar je altijd al van hebt gedroomd.

Tip #1 pak eens wat zwaarder

Veel sporters die doen aan fitness den haag of elders zullen het fenomeen kennen: geen progressie. Het niet vooruit gaan in gewicht is een echte killer voor je spieren. Door af en toe bewust de keuze te maken om wat zwaarder te trainen ga je merken snel meer spieren aan te maken. Het zorgt ervoor dat je spieren een belasting krijgen die ze nog niet eerder gemerkt hebben. Voor hun een rede om harder te groeien.

Tip #2 juiste spullen

Veel mensen gaan naar de sportschool zonder de juiste spullen mee te nemen. Het meenemen van een handdoek en een flesje water is een aanrader voor het juiste resultaat in de sportschool. Zeker een flesje of bidon zorgt ervoor dat je veel drinkt tijdens je workout. Op deze manier blijven je spieren goed gehydrateerd, een belangrijke factor in spiergroei. Drink daarom lekker veel water en vraag eventueel bij het personeel om een eiwit shake wanneer je gereed bent met je training.

Tip #3 rust voldoende uit

Wanneer je hard getraind hebt met de bovenstaande tips kun je lekker gaan rusten. Een goede rustperiode na een training is belangrijk om te herstellen. Na een training wordt aangeraden om 36 tot 48 uur deze spiergroep niet te belasten. Op deze manier kan het lichaam goed herstellen en is het klaar om weer hard te gaan trainen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *