Trainingsschema voor de crosstrainer!

Als je weleens in de sportschool bent geweest ben je ongetwijfeld bekend met de crosstrainer. Dit apparaat staat bekend om zijn effectieve werking door spieractivatie van vrijwel alles spieren. Heb je er zelf ook een thuis staan? Of denk je erover na om er een aan te schaffen? Dan heb ik hier de informatie voor en over gebruik van een goede crosstrainer.

Spieractivatie

Zoals ik hierboven al zei: de crosstrainer staat bekend om zijn effectieve werking door spieractivatie van vrijwel alle spieren. Door de verschillende mogelijkheden maakt de crosstrainer het mogelijk om zoveel mogelijk spiergroepen te trainen als mogelijk is. De crosstrainer is daarom erg handig als warming up wanneer je een krachtschema gaat doen bijvoorbeeld.

Calorieënverlies

Natuurlijk hangt dit af van het niveau waarop je de crosstrainer gebruikt. Maar over het algemeen verbrand je ongeveer 8 tot 14 calorieën per minuut. Dit komt voornamelijk, omdat je door de crosstrainer snel op de juiste hartslag komt waarmee de verbranding optimaal is. Natuurlijk zal leeftijd en gewicht ook meespelen met de vetverbranding.

Schema voor de crosstrainer

Bij het trainen op de crosstrainer is het handig om een schema aan te houden om de beste resultaten te boeken, zeker als beginner! Het beste is om het schema zo’n 3x per week uit te voeren. Er zijn verschillende crosstrainer schema’s te vinden op het internet. Ben je nog ingeschreven bij een sportschool? Dan raad ik aan om een schema te laten maken door een van de personal trainers in de sportschool. Deze kunnen dit schema goed aanpassen op basis van jouw leeftijd, lengte, gewicht en conditie.

Aanschaffen crosstrainer

Als je nog geen crosstrainer hebt, dan is het natuurlijk handig om die aan te schaffen! Zelf heb ik mijn crosstrainer van Tunturi. Kijk vooral op deze website als je een crosstrainer aan wil schaffen. Op weg naar gezondheid!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *